Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Just nu har vi ingen minimigräns för order. Alla ordrar små som stora är alla välkomna.

Priser
Moms ingår i priset med f.n. 25%.

 

Betalningsalternativ

- Faktura / Klarna
Betalningsvillkor 14 dagar. Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 60,00 kr samt dröjsmålsränta om 25.50 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

- Klarna Kort/Internetbank

Med Klarna kan du betala med kontokort/internetbank via en betalningslänk, som visas när du klickat på SLUTFÖR KÖP. När sidan "Tack för ditt köp" visas kan du ÄNDRA betalsätt till kort eller via internetbank.

- Förskottsbetalning

Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr 5000-4670. När du kommer till kassan kan du välja annat betalsätt och där väljer du förskottsbetalning. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

Leveranstid

Normal leveranstid är cirka 5-7 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid vilket är maj-augusti.
Vissa varor går att beställa fast de står 0 i lager och har då en leveranstid på ca 14 dgr.

 

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som paket eller brev.

Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Frakt
Fraktkostnaden för en beställning debiteras efter den faktiska vikten, detta sker automatiskt i webbutiken och kostnaden för frakten redovisas i kassan. Prissättning sker efter postens portotabell/Skicka lätt  för brev och enligt fastpris DHL Service Point för större paket. Vid ordervärde överstigande 1399 kr bjuder vi på fraktkostnaden

 

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Personuppgiftslagen GDPR
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser för den nya lagen (GDPR).

Den 25 maj 2018 träder den nya dataskyddsförordningen, även kallad GDPR, i kraft. General Data Protection Regulation är en gemensam lag som gäller för alla EU/EES-länder. Vår verksamhet är anpassad enligt gällande föreskrifter, både när det gäller organisation och teknik.

För att kunna upprätthålla vår verksamhet och ge bra service till våra kunder behöver vi samla in en del personuppgifter.

Vi samlar in och lagrar personuppgifter för att kunna uppfylla avtal gentemot våra kunder. Dessutom lagras personuppgifter i fakturerings- och marknadsföringssyfte.

Personuppgifter som lagras, lagras på kundkortet och på order som läggs i butiken. Om ni väljer att få e-postutskick lagras er mailadress i en e-postlista.

Den tekniska lösningen som vår butik vilar på uppfyller GDPR-krav både när det gäller säkerhet och uppfyllning av registrerade rättigheter.

Enligt GDPR har du som ägare av personuppgifter rätt till information om vad som lagras om dig.

  • Du har rätt att få felaktiga uppgifter rättade
  • Du har rätt att bli raderad ur olika register
  • Du har rätt till begränsning av behandling av uppgifter
  • Du har rätt att flytta dina personuppgifter och göra invändningar
  • Du har rätt att göra klagomål om uppgiftshantering och kan ha rätt till skadestånd.

Mer detaljerad information om GDPR kan du se på datainspektionens hemsida:

https://www.datainspektionen.se/lagar--regler/dataskyddsforordningen/

 

Vid frågor eller avslut vänligen kontakta oss 

Drift & produktion:  Wikinggruppen